Fragmente din cartea “Trăiesc din nou” de Ileana Principesa de România, Arhiducesă de Austria

20161030_151230Mila Domnului vine către noi pe ocolite. Trecem prin încercări amare, suferim cu toţii, dar dacă nu ne pierdem speranţa, chiar dacă ne-am pierdut încrederea în noi, dacă încă ne agăţăm de ceea ce este Dumnezeu, de ceea ce înseamnă pentru fiecare moartea şi învierea Mântuitorului, atunci ,,toate aceste lucruri îţi vor fi dăruite,,. Dar în primul rând trebuie să ne dăm seama că există doar o singură Putere care trece peste toate; o singură Dragoste care durează pe vecie, un singur Prieten care niciodată nu ne părăseşte, indiferent cât de imperfecţi sau de necăjiţi suntem: Dumnezeu. Până când nu ne dăm seama de asta, întâlnim dezamăgire după dezamăgire. Nu trebuie să ne bizuim pe ajutorul oamenilor, ci să ne încredem în Tatăl nostru, căci ne va îndeplini dorinţele. Şi, la timpul potrivit, în momentul în care inimile noastre sunt liniştite şi pregătite să înţeleagă, şi nu doar dintr-o nevoie oarbă, numai atunci primim ceea ce ne trebuie cel mai mult.

(…)

Acum ştiu că dragostea şi mila, puse în mişcare de dorinţa de a ajuta, pot trece peste multe greutăţi şi pot face miracole; ştiu că oricine îşi poate controla timiditatea, oboseala, teama şi chiar ceea ce , la prima vedere, pare o repulsie fizică de nestăpânit doar printr-o simplă şi puternică dorinţă de a fi de folos altora. Am învăţat că există un drum către inima tuturor oamenilor, fie ei duşmani ori prieteni, indiferent de opiniile lor politice sau convingerile naţionale. Înaintea morţii şi a durerii toţi oamenii sunt egali, iar cei mai mulţi îşi dau seama de acest lucru şi sunt gata să se ajute unul pe altul. Am învăţat că acolo unde există credinţă în Dumnezeu, lucrarea Sa poate fi dusă la îndeplinire.

(…) am descoperit că odată ce părinţii sunt duşi dintre noi, toată viaţa ni se schimbă. Trebuie să ne trăim viaţă mai departe, să ne facem datoria, dar nu mai există pe lumea aceasta siguranţa şi iubirea pe care ne sprijinim, deseori fără să ne dăm seama cât de mult valorează. Şi în castel, şi în bordei este la fel: ,, Este teribil să nu mai fii copilul nimănui!,,

(…)

Dorinţa de a reuşi uşor, de a merge pe drumul care ni se deschide primitor drept înainte deseori ne face să fim superficiali în munca noastră. Pe lângă asta, succesul care se poate vedea pe din afară nu este o măsură bună a profunzimii şi durabilităţii a ceea ce îndeplinim. Recunoaşterea în lume nu l-a însoţit nici pe Hristos în timpul vieţii Sale pe pământ, deşi ceea ce făcea El era divin şi depăşea puterea omenească. Dacă Cineva atât de curat cum era El nu a fost ispitit de popularitate, atunci cine eram eu, aşa limitată de slăbiciunile mele umane, mioapă şi imperfectă, cum mă ştiam – să mă feresc să-mi duc crucea mea atât de neînsemnată? Iar binele poate fi împlinit mai degrabă în lucruri mărunte şi intime decât în altele mai importante şi mai impersonale. Ajunsesem să înţeleg acest lucru tot mai bine(…)

(…)Am găsit greu de suportat reproşurile ce mi se făceau, deşi eram mulţumită că mă simţeam doar jignită şi tristă, şi nu plină de resentimente. M-am rugat întotdeauna să nu simt răutate faţă de nimeni şi am primit răspuns la rugăciunile mele. Mi-am amintit apoi cât de des s-a dovedit a fi adevărat că, atunci când mergeam pe un drum care părea că se înfundă, dacă puteam să renunţ şi să-mi plec capul spunându-mi din inima ,,Facă-se Doamne voia Ta şi nu a mea” în faţă mi se deschidea un alt drum minunat. Dar e atât de greu să renunţi! (…)

Un gând despre &8222;Fragmente din cartea “Trăiesc din nou” de Ileana Principesa de România, Arhiducesă de Austria&8221;

Lasă un răspuns

