Nevoia de îngeri

Dacă atunci se află un înger lângă el, un mijlocitor între vii, care să-i arate omului calea datoriei,
Dumnezeu Se milostiveşte de el şi zice îngerului: „Izbăveşte-l ca să nu cadă în prăpastie; am găsit pentru sufletul lui preţul de răscumpărare!”

(Iov 33, 23-24 )

Era la o răscruce, şi Îngerul Nădejdii,
Trimis să-mi ţie calea cu-aripile deschise,
Să-mi fie călăuză şi pază în primejdii,
Zdrobit de osteneală acolo adormise.

(…) Cădea grăbit amurgul pe jalnica răscruce
Şi căile, tăcute, se desfăceau cumplite…
Sta sufletul în cumpeni, pe care drum s-apuce,
Privind la tristul înger cu aripi ofilite…

Şi m-am plecat atuncea ca să-l privesc de-aproape,
Mai pâlpâia pe frunte-i un cearcăn de văpaie,
Încolo numai umbră, pe-aripe, peste pleoape…
Părea un biet războinic căzut într-o bătaie.

Mi-am scos atunci vestmântul şi, dornic a-l cuprinde,
L-am învelit cu grijă, ca pe-un copil în boală,
l-am sărutat pe frunte, i-am pus la cap merinde
şi-alăturea toiagul cu traista mea goală…

(…) Şi l-am lăsat acolo dormind, căci înnoptasem,
Ca să m-afund tot singur în inima tăcerii.
Dar iată că pe calea ce-acuma apucasem
Îmi lumina ca focul Arhanghelul Durerii.

(Vasile Voiculescu, Îngerul Nădejdii)

2 gânduri despre &8222;Nevoia de îngeri&8221;

Lasă un răspuns

